יום שני, 4 במרץ 2013

משחקים בעץ


הפעם הראשונה הייתה לפני שנתיים... קיבלתי פנייה מבחורה מקסימה בשם טל שאמרה לי שאביה חובב עבודות בעץ, ובין היתר הוא יוצר במחרטה שלו בובות ודמויות מעץ.
היא שאלה אם אסכים לצייר לה על כמה בובות בתמורה לבובות עץ גולמיות עבורי. כמובן שהסכמתי, ואפילו שמחתי על ההצעה הכייפית והמאתגרת.
לאחר כשבועיים הגיעה אלי חבילה משמחת מהדואר עם שלל בובות עץ מקסימות.
את הבובות של טל צבעתי מיד ושלחתי לה אותן, ואילו שלי די נשארו מיותמות מצבע בגלל מליון שמונה מאות אלף שלוש מאות עשרים ושש סיבות שבגללן לא התפניתי לצביעת בובות לעצמי.
לפני כחודשיים -שלושה נחה עלי המוזה וצבעתי כמה מהבובות שניתנו לי בזמנו. כשפירסמתי את התמונות בפייסבוק, טל ישר זיהתה את הבובות מאז, למרות הזמן שחלף.
כשאביה ראה את התמונות, הוא הציע לשלוח לי עוד בובות, והפעם היו אלה בבושקות עץ דשנות ומעוגלות בסגנון של אלו שאני יוצרת בעיסת נייר.
כשהחבילה הגיעה לידי, לא היה אדם מאושר ממני בעולם! הרגשתי כמו ילדה שקיבלה שקית של הפתעות, וזרחתי מאושר כמו הלבנה במילואה...
כמובן שסביבי אף אחד לא הבין את ההתלהבות העזה מגלמי העץ העגולים, אבל זה ממש לא הטריד אותי, והיה אפילו רגע בו חשתי צורך עז לפרוץ בדבקה סוערת מרוב התלהבות...
מה שבטוח, זר לא יבין זאת.
מכיוון שמדובר בגלמי עץ, החלטתי שהן יהיו מיוחדות ושונות ממה שאני מציירת בד"כ על עיסת הנייר, ולכן החלטתי לעשות עבודת מחקר על ציור תווי הפנים של הבבושקות הרוסיות האותנטיות....
לאחר מאות תמונות בהן צפיתי הגעתי למסקנה אחת - רובן המכריע של הבבושקות הרוסיות המקוריות מכוערות. אין מה לעשות, לפעמים צריך להודות במציאות הלא פוטוגנית...
את אלה היפות אהבתי מאוד, אך מכיוון שרציתי שבבבושקות שלי תהיה טביעת האצבע שלי, לא יכולתי לעשות כמוהן, ולכן עשיתי משהו באמצע. 
בבושקות עץ רוסיות בתרגום יעלי.
אהההההההההההה..... הן מהממות, ואני מאוהבת בהן, אחת אחת...
שאתחיל?

הכפרייה... נאיבית, פשוטה ובעיקר טובת לב...
 


המנגנת... אחראית על השירה בציבור בכפר (שרהל'ה שרון?)




המתלבטת... תוהה האם להיות או לא להיות...



הבוגרת האחראית במשפחה. צריך אחת כזו בכל משפחה, נכון?



וכולן יחד


וכמו בכל משפחה, תמיד יש מישהי יוצאת דופן, ופה זו הפאנקיסטית. זו עם הקוצים בראש...


בגולם העץ של הבבושקה הזו קדחתי חור רחב בקוטר 1.5 ס"מ באמצעות מקדח מיוחד, וכך היא משמשת כמעמד לקיסמים.

טו מייק לונג סטורי שורט, אפשר לסכם זאת בשתי מילים:  אני מאוהבת!!
טל - אלפי תודות לך ולאבא המוכשר והמהמם שלך על שחשפתם בפני עולם חדש של עץ כאובייקט לציור, ופינקתם אותי בבובות המהממות האלה. תודה!!

ואם כבר עץ, אז לפני כחודשיים מצאתי בחנות צעצועים ערכה לבניית וצביעת קרוסלת סוסים מנגנת מעץ, ומיד, בהתלהבות ילדותית שלא תעלם לי לעולם אני מקווה, רכשתי לי שתיים, ולאחר שעות של כיף בצביעה והרכבה אני מבסוטית... חבל שאי אפשר לצרף את המנגינה שלהן לפוסט...



וכך נראית לה עכשיו פינה אחת במשרד שלי.... מי אמר חדר ילדים ולא קיבל?


ומשהו קטן לסיום... מחר זה יום המעשים הטובים.
אני אבלה את היום בלעשות קצת טוב במחלקת ילדים בביה"ח במרכז הארץ, ואני מקווה שיהיה לנו יום מוצלח וכייפי עם סיפוק גדול.

תעשו טוב, הוא יחזור אליכם בענק, מבטיחה!
יעל.

33 תגובות :

סיגל אמר/ה...

מוכשרת שכמוך!!!!!!

סיגל בן נון אמר/ה...

יקרה שלי איזה יופי של בבושקות! אני מאוד מעריכה את הבחירה שלך לא ללכת על ה"רגיל" אלא לחפש שינוי, התפתחות. שאפו!

לגבי מעשים טובים, גם אני נמצאת היכנשהו מחר אבל הבטחתי לעשות שם פרוייקט גדול, מעבר ליום הרישמי. האם יש מצב לגייס אותך לצביעת שולחן (אחד או יותר?)

miss pudding אמר/ה...

וואו זה מקסים

Dafi אמר/ה...

בשתי מילים: מעוררת השראה.
כה לחי!

caspit אמר/ה...

אוי אוי הן כאלה מקסימות, מקסימוווווות!!!!!! את כל כך מוכשרת!!!!!!!! נהניתי מהפוסט מאוד מאוד... כמה שמחה והשראה! :)

אנונימי אמר/ה...

איזה יופי!!! כל אחת יותר מקסימה מהשניה.
והיכן מצאת את קרוסלת הסוסים??

אנונימי אמר/ה...

אפשר לשאול איפה קונים ערכת הרכבה וצביעה לקרוסלת סוסים כזו? (; אני מוצאת רק מוכנות...

קואלה22 אמר/ה...

יעל,
הבבושקות-עץ מדהימות אחת אחת!
והקרוסלות מ-ק-ס-י-מ-ו-ת! אפר גם להצטרף לשאלה - איפה מצאת? אני גם רואה רק מוכנות והן לא ממש לטעמי...
תודה :)

Keshet Zeevy אמר/ה...

זיווג מעולה- בובות העץ והציור שלך!
אני חושבת שזו יכולה להיות החלה של ידידות נפלאה :-)

הפינה שלך במשרד מקסימה והבבושקות החדשות - מקסימות לגמרי!

yael yaniv אמר/ה...

MATCH MADE IN HEAVEN!!!!!!
הציורים שלך מושלמים ואת בכלל נשמה טובה <3

Smadar אמר/ה...

מדהים מה הטאצ' שלך יודע לעשות לדברים :)
אהבתי מאוד !!!
loolab

מושית10 אמר/ה...

הבבושקות שלך יפות, חמודות ועדינות פי כמה וכמה יותר מאלה המקוריות.הפינה הצבעונית בחדר - נהדרת.

שרון רותם אמר/ה...

כיף גדול לראות את החיים שהפחת בבובות העץ. ידי זהב שעושות קסמים יש לך.
מאוד אהבתי את הצבע והיופי שהערמת על המדף בעבודה. ממלא בשמחה ואנרגיות לכל היום.

שושנה אמר/ה...

מהממות, הכל כל כך יפה-כרגיל...
גם הקרוסלה מדהימה. איפה אפשר לקנות כזאת?

חתולי8 אמר/ה...

יוא, הבבושקות יפהפיות!!!פשוט מהממות!
יעל את ע נ ק י ת !!!!!

אנונימי אמר/ה...

כל כך אוהבת את הפוסטים שלך ואת מעשה ידייך.

רציתי לשאול באיזה צבעים את משתמשת?
האם בצבעים אקריליים ושל איזו חברה? האם למשטחים גדולים הצביעה נעשית במכחול?

תודה. מירי

יעל אמר/ה...

לכל השואלות - את הקרוסלה תוכלו למצוא בכל חנות צעצועים, באגף משחקי הקופסא. זה של חברת אורדע, הקופסא בגוון ירקרק ויש עליה תמונה של קרוסלה. עלותה כ - 59 ש"ח.
סיגל בן נון - תודה רבה על הפרגון, ולגבי צביעה, בהחלט יש מצב, תלוי בלו"ז... אני לפני מעבר דירה ונמצאת בכאוס של אריזה. תדברי איתי כשיהיה רלוונטי.
סיגל, מיס פודינג, דפי, מיכל, אנונימית כפול שתיים, קואלה, קשת, יעל, סמדר, מושית, שרון, שושנה וחתולי - תודה לכן, אתן מקסימות! אני מעריכה כל מילה ומחמאה שנתתן, חיממתן את ליבי, תודה ♥♥♥
מירי - אני תמיד משתמשת רק בצבעי אקריל, אלו שבבקבוקים, לרוב של חברת APPLE, וכל צביעה נעשית במכחול, הן במשטחים גדולים והן במשטחים קטנים.
בהצלחה, יעל.

אנונימי אמר/ה...

הן פשוט מהממות אחת אחת, לא פלא שאת מאוהבת.
כמובן שגם הקרוסלה משגעת.

יערית

אנונימי אמר/ה...

בתור מישהי שחיה עם רוסיה בבית, אני חייבת לומר שאומרים מטריושקה ולא בבושקה. רוסים לוקחים את זה נורא קשה כשמתבלבלים.
אבל בלי קשר - הבובות מקסימות ביותר! :)

יעל אמר/ה...

יערית - תודה רבה!
ולגבי השם - כמובן שאני יודעת שהן נקראות מטריושקה, אפילו שאיני חיה עם רוסיה בבית, אבל לא יעזור לאיש, וגם לא למטריושקות, יותר קל להגיד בבושקה, וכך אמשיך לקרוא להן. תודה על המחמאה :-)

אנונימי אמר/ה...

מקסים! יש להן כ"כ הרבה אופי לבובות שלך...

וגם אני רציתי לשאול על הקרוסלות ,אבל ראיתי שכבר ענית...אין ספק שחברת "אורדע" לא תבין מאיפה נולד הביקוש המטורף לקרוסלות :-)
דליה ב

אנונימי אמר/ה...

תודה על תשובתך.(מירי בקשר לצבעים)
עוד משהו- האם את מדללת במים? קניתי צבעי אקריל שנראים בדיוק כמו צבעי גואש- בערכה של מעין צנצנות קטנות והתוצאה לא משהו... האם את תווי הפנים את יוצרת בעזרת טוש? איזה?

מליון תודות.
מירי.

אנונימי אמר/ה...

את שוב מקסימה אותי עם יופי של עבודות צבעוניות ואופטימיות! ולאן אתם עוברים? מקווה שבסביבה.. מאוד מתחברת לכל מה שאת עושה. פולינה.

יעל אמר/ה...

דליה - תודה רבה ♥
מירי - אני לא מדללת במים היות ונהצבעים האלה ממילא מדוללים. במקרים נדירים אני נאלצת לדלל. ואת הכל אני עושה עם מכחול. לא נוגעת בטושים, לאורך זמן, ניכר ההבדל בין טושים לאקריל וזה פוגם במראה העבודה.
פולינה - רק קרוב. אעדכן אחרי... תודה רבה, חיבוק גדול ונשיקות. אגב, היום אני בבית החולים, במחלקת ילדים ב' ליום פעילות וכיף.
♥♥♥
יעל.

gallish אמר/ה...

את כ"כ מוכשרת!!
הן פשוט יפהפיות, ןלגמרי "יעליות" :-)
ווואו!

mekoopelet אמר/ה...

משגעות הבבושקות שלך, הרבה הרבה הרבה יותר יפות מהרוסיות המקוריות... והקרוסלות...אח...תענוג

יעל.קיפודים אמר/ה...

כבר לא יודעת על מה להגיד קודם מרוב צבע, כשרון, יופי (ומעשים טובים!).
הן נפלאות, מצחיקות, מדוייקות והן לגמרי לגמרי יעלי במובן החיובי של המילה (ושם ניסיון לחקות את הסובייטית הצנוניות לא יעזור לך!)
ותזכירי לי למה אין לי גם קרוסלה מהממת כזאת? :-P

דנא אמר/ה...

יצאו לך מלאות צבע יופי ואופי כמו שרק את יודעת.והפינה שלך בעבודה-הכי כיף בעולם.

ציפי לוין אמר/ה...

יעל את צודקת באהבה הן יפייפיות! הכי אהבתי את המתלבטת, לא יודעת, בדרכ אני בטוחה בעצמי..... לגבי הבבושקות הרוסיות-יש לי אחת מקורית והיא יפייפיה!הנה הקישוhttp://tsipilevin1.blogspot.co.il/2010/11/blog-post_11.htmlר:

צהני ביום המעשים הטובים!!

יעל אמר/ה...

גליש, מקופלת, יעל, ריבי וציפי - תודה אישית לכל אחת ואחת מכן ♥♥♥

ורד והדס אמר/ה...

אני מגיעה לכאן משום מה באיחור, אבל כיף תמיד לראות ולהנות מהצבעוניות שלך. כולן מקסימות ובמיוחד הפנקיסטית...היא מזכירה לי פריט דומה שיש במשפחתי מרומניה. ושמחתי לקרוא על הקרוסלה לצביעה. יש להדס כזו קנויה ואני כ"כ אוהבת, שהיא עברה לסלון...

נחמה שור-סודות מחדר התפירה אמר/ה...

אני מאוהבת לחלוטין ,
כל כך ציבעוני ושמח

אנונימי אמר/ה...

פשוט שובה לב.