יום ראשון, 22 בדצמבר 2013

סוגרת פינות - עיצוב הבית, פוסט אחרון בטרילוגיה

לאחר ששתי קומות הבית הוצגו בפוסטים הקודמים, אי אפשר להתעלם מהחלק המחבר ביניהן - המדרגות.

מכיוון שהקירות נראו לי לבנים מדי ולא יכולתי להשאירם כך, גם מדרגות הבית קיבלו עיצוב משל עצמן והפכו לפינה יפה ונעימה. עיצוב חדר המדרגות היה תהליך שהתגלגל, ודבר אחד בו הוביל לאחר, ובסופו של התהליך אני מאוהבת בסימטה שלי...

הכל התחיל בתריס שאבי הביא לי והחלטתי להפוך למראה כדי לתלות במדרגות בירידה מהקומה השנייה, סמוך ל"פנס הרחוב" שתלינו  עם כניסתנו לבית ועמד לו שם בדד.


כשהתריס נתלה, ממש, אבל ממש התבקשה מרקיזה תלויה מעליו.
בעיני רוחי, ראיתי מיד את המרקיזה שאני רוצה, רק הייתי צריכה למצוא את האחד שיסכים לעשות לי אחת כזו בגודל הזעיר שרציתי. לאחר תהליך חיפוש מייגע, הוא נמצא ואפילו עשה את העבודה מהר ולשביעות רצוננו המלאה.


לאחר שהמרקיזה נתלתה, חלפה מחשבה בראשי שעכשיו, כשיש לי ממש סמטה משלי במדרגות, חסרה לי תיבת דואר. אדומה כמובן. עוד באותו הערב הוזמנה תיבה כזו, ויחד איתה גם השלט POST.


כשהותקנה התיבה בקיר חיפשתי שלט ישן של רחוב בכדי שישלים את מראה הסימטה שלי. לא מצאתי שום דבר שהתלהבתי ממנו, והמחירים של מה שמצאתי היו הזויים, כך שלא היתה לי כל סיבה להתפשר. החלטתי ללכת על מדבקת קיר, והיום אני חושבת שזו היתה החלטה מוצלחת ביותר.


אין ספק שלמרות שלא הייתה לי תוכנית מוגדרת מראש לעיצוב המדרגות נוצרה לה, בסופו של דבר, פינת חמד נעימה.

ובמעבר חד, כמו שאומרת מיקי, נצא החוצה לחצר. מה שעשינו בחצר היה בעיקר להוסיף פריטים צבעוניים ומשמחים כדי שיהפכו את השהות בה לנעימה יותר.
קירות הגדר הפונים לתוך החצר נצבעו מחדש, ובכל אחד מהם נתלה משהו אחר.
קיר אחד מגדרות הבית קיבל את המדף שיצרנו מרגלי השולחן הישן וציור צללית של חתול. אין ספק שהקיר המקורי נראה פחות טוב קודם  -


על קיר אחר נתלה תריס ישן שקיבלתי מתנה מחברה ואני מאוד אוהבת אותו ומייחסת לו חשיבות מיוחדת כיוון שאני יודעת את מקורו - הוא היה תריס המקלחת בבית סבתה. התריס היה במצב די גרוע מפאת גילו, ואנו הדבקנו אותו, שייפנו וציפינו אותו בלכה מחודשת עמידה במים. הוא מקסים בעיני במראהו והולם מאוד את מיקומו החדש. קשת, תודה רבה!!

עוד מתנה שקיבלתי מחברה היא תיבת הדואר הישנה. היא הגיעה אלי בצבע זהב (מזעזע...) שמישהו צבע פעם על הצבע הכחול המקורי. שני הצבעים, בכל מקרה, לא התאימו לי. בעזרת תרסיס צבע פשוט, התיבה קיבלה צבע חדש ומקסים ונתלתה בכניסה לבית ליד התריס הצהוב. סיון, את אלופה, תודה, היא מושלמת!!


פריטים נוספים שהונחו בכניסה הם מספר הבית מאמאייל שנקנה בשוק הפשפשים, עששית (איקאה...) ופסלים שפעם פיסלתי, בעוונותי הרבים...



ואי אפשר בלי קצת עתיקות על הדרך...


העששית החלודה, הישנה והמהממת (גם היא מסיון) מצאה מקום של כבוד על עץ הזית -

ובסמוך לפינת הספסל הצבנו את פינת הישיבה מפסיפס שעשיתי פעם, ממש מזמן...
בחרתי לשים תמונה דווקא מימי הסערה כשכל גינתנו הפכה לבנה, בכדי שפעם, כשאהיה זקנה ואסתכל בגעגוע בבלוג, אזכור גם את זה...
 
תם, אך לא נשלם. תמיד יהיה מה להוסיף, לחדש ולשנות, סומכת על עצמי שלא אנוח ולא אשקוט.
עד הבית הבא,
יעל.

18 תגובות :

חיה שורץ אמר/ה...

יעל יקרה,
אל תנוחי ואל תשקטי עד שאחרון הדברים יהיה בדיוק מה שאת אוהבת! הבית של יעלי ושותפיה לחיים - מקסים! שישרו בו: ברכה, אהבה, בריאות שלמה, וחברות טובה בין כולם !! מאחלת באהבה ובמזל טוב - חיה.נ.ב איפה קונים מדבקת קיר ?

KmoRakefet אמר/ה...

הכל נראה נהדר!!! רק דבר אחד מטריס אותי. מי ינקה את האבק מכל כך הרבה פריטים? זאת עבודת פרך ממש :-)

מושית10 אמר/ה...

וואו...כמה שזה יפה וזה נכון לגבי כל פינה וףינה. השימוש שעשית בתריסים - משגע, המרקיזה ותיבת הדואר מוסיפים המון, כך גם מדבקת הכיתוב. הפינה בחצר נהדרת. יופי של עיצוב, מאד נעים ומזמין.

Unknown אמר/ה...

זה כל כך יפהההה!

אנונימי אמר/ה...

מקסים!
ממש מרגישים את חדוות היצירה דרך המסך!

תתחדשו ותהנו!

דליה ב

סיון אמר/ה...

מקסים!!! מאוד אוהבת את העיצוב!!
אשמח לדעת מהיכן קנית את מדבקת הקיר.

racheli gazit אמר/ה...

אני ממש נהנית להסתכל בתמונות ולהתלהב מהכל שוב ושוב, איך כל חתיכת שמעטה' הופכת אצלך לזהב טהור.

עדית אמר/ה...

מקסים מקסים !!!! הכל !!!

ליאת אמר/ה...

מלא שיק ויופי!!

פרח46 אמר/ה...

כל כך יפה. אפשר להרגיש בבית רק מהתמונות.

קרולין נתן אמר/ה...

עיצוב הבית מהמם (אני זוכרת מה הלך שם כשרק קיבלת את המפתחות),
אגב היום אכלתי את מרק הבטטה ש"לקחתי" לך מהמקרר, כולם אצלי במשרד השתגעו.. היה ממש טעים! תודה רבה!

אנונימי אמר/ה...

יעל! שוב פוסט מקסים וצבעוני! כל כך אוהבת לקרוא ולהתבונן בתמונות. סקרנית לגבי עוד דברים בביתך החדש. מצפה בקוצר רוח להמשך או יריד אצלך בבית כדי גם למשש הכל. את - פלא! תודה. פולינה פרידמן

חתולי8 אמר/ה...

יעלי את משהו!!!!!
סידרת בית מהמם!!
המדרגות הפכו לקסם של ממש, הגינה משגעת!
מאיפה צללית החתול? אני גם רוצה כזה.... משגע!!!
התמונה עם החתול שלך שמציץ נהדרת!(מי זה? זוזי?)
אין עליך!
מתה עליך ועל מה שאת עושה!!

ציפי לוין אמר/ה...

איזה יופי של מדרגות, המציאות שלך מקסימות ואת משדרגות הכל באופן כל כך טוב!! מה שנהדר בעיני הוא שתמיד תוכלי לשנות, להוסיף וכו'. שתהיה שנה נהדרת ומלאת יצירות חדשות!

יעל אמר/ה...

תודה רבה לכולן על הפרגון והמחמאות, בהחלט מעריכה כל תגובה ותגובה.
לגבי המדבקה - קניתי אותה באתר אליבאבא הסיני, בקישור כאן -
http://www.aliexpress.com/item/House-Rules-Vinyl-Wall-Decal-Sticker-We-Do-Art-Vinyl-Poster-Print-Sign-for-Living-Dining/885944587.html

יעל.קיפודים אמר/ה...

שמח שמח שמח!
(ואחרי שראיתי בעין ומבינה איך הכל מתחבר אז עוד יותר שמח :) )

יפה אמר/ה...

איזה יופי. הוכתרת כמלכת הוינטאג'. ומה שהכי מוצא חן בעיני בכל הבית שהוא אישי לגמרי ולא דומה לבתים אחרים גם כשאת משתמשת בפריטים מאיקאה.

אנונימי אמר/ה...

את חמודה ואני אוהבת את מה שאת עושה. נתת לי השראה לשפץ כסאות ילדים ישנים ולהכין עליהם חיפושיות אדומות מעיסת נייר