יום שני, 26 במרץ 2018

הכל בגלל חתול קטן...

החתולים אשמים בהכל! כמו תמיד, כן? אבל בדיוק בגלל זה אני אוהבת אותם כל כך, יצורים קטנים ומופלאים שלי...

לפני כמה חודשים מצאו גור קטן ומפוחד ליד חדר האוכל בעבודה.

מפה לאוזן ומפה לשם, כשעה אחרי הוא כבר שכן בטוח, שבע ומכורבל בשמיכה בתוך ארגז אצלי במשרד.

אחר הצהריים הקטן נסע איתי הביתה במטרה להישאר, כי חשבתי שאחרי שעוברים לדו ספרתי בספירת הדיירים עם הזנב בבית, זה כבר לא מורגש אם נוסף עוד אחד...

אז חשבתי... וזהו, שלא!
מסתבר שאצלם זה מורגש מאוד, והקטן חטף מהם על ימין ועל שמאל, ובכל הזדמנות אפשרית גם באמצע...

אחרי כשלושה שבועות בהם ראינו שזה ממש לא מסתדר והקטן באמת סובל, חיפשנו לו בית, וקשת התנדבה לאמצו.

כשהייתי אצל קשת ראיתי שהיא ריססה מים על עלים שהונחו בצורה מסודרת על מגש עם מצע חול (אדמה, בסדר, אבל יותר קל לומר חול ☺). כששאלתי מה זה, קיבלתי הסבר מקוצר, הדגמה חיה ואפילו עציץ עם כמה סוקולנטים (ככה היא אמרה שקוראים לעלים האלה, מודה שידעתי על קיומם לפני, אבל אף פעם לא התעמקתי בזן...) הביתה.

מי שהיה אומר לי מה יקרה כמה חודשים אחר כך, היה מקבל מבט מגחך וחסר אמונה כי הגיע הזמן לומר את זה ולהודות בפה מלא - מעולם לא ראיתי סיבה כלשהי לגדל משהו בעציץ, גם בגלל הטרחה, וגם בגלל האכזבה כי הרי הוא ימות בסוף, וגם בגלל הזמן שזה גוזל וממילא אין לי, ולכן לא גידלתי עציצים מעולם!

נכון שאנחנו מטפלים בגינה כבר שנים, אבל זה לגמרי שונה! יש  בה עצים שגדלים מעצמם ולא צריכים אותי, יש מערכת השקייה, ויש בעל... ☺

אז היום, כמה חודשים אחרי, אני מכורה! אנחנו מכורים! יניב נדבק גם הוא בסקלנטת מצויה, ואנחנו מבלים המון זמן בחיפוש אחר סוקולנטים מיוחדים, בטיפוחם, בהצמחתם משלב העלה עד הגעתם למצוות (סליחה,לבגרות ולאפשרות להעברתם לעציץ חדש..), ואנחנו    נ ה נ י ם !

העיסוק החדש והמתפתח גם הביא עימו שינוי ומהפך לפינות שהיו עד עכשיו "שוממות" בגינתנו, והיום הן זוכות לעדנה וצבע, בעיקר צבע...

תריס מקשת, קערות אמאייל מרומא ומדף הום מייד

מסתבר שאין דבר שיכול לעמוד בפני הרצון ותרסיס צבע / צבעי אקריל, וכל מה שמתאים לגינה המתחדשת שלנו, מקבל טיפול הולם באחד מהשניים.

מסגרת מראה שקשת מצאה ברחוב

כשעניין הצבע ממש מצא חן בעיני, החלטתי לצבוע גם עציצי טרקוטה פשוטים שניתן להשיג בכל משתלה, ולתת להם נוכחות צבעונית עם קריצה. הרשת מלאה ברעיונות לצביעה ולציור על עציצים, החל מפרידה קאלו וכלה במיניונים, הלו קיטי ושלל חבריהם המצויירים...

השלישיה שלי..

עכשיו, כשמלאו עציצנו צבע, צריך גם מדף, כדי שאלו עם הזנב שמסתובבים בחצר לא ישמידו אותם... בכלל, חתולים ועציצים אלו שני דברים שממש קשה לגדל יחד, ולכן כל אפשרות להגנה מתקבלת בברכה, כמו למשל כלוב הציפורים שמצאתי זרוק בפינת איסוף גזם והיה לי ברור מיד שזה מגן מושלם ואפילו יפה לעציצי היקרים...
(ואגב, מי שרוצה לזרוק כזה כלוב ישן או לא שימושי, אשמח לקבלו ☺).

חצי כלוב בפעולה

חצי כלוב בפעולה 2


אז איפה היינו? במדף...
לקחנו מידות, הזמנו עצים, יניב צבע והדביק, ו....טדאאאםםםםםם....


קוראים לזה אושר! אושר בצבעים! לאט לאט נמלא את המדפים בעוד אושר בצבעים, ובקרוב גם נוכל להחליף סוקולנטים צעירים עם מכורים נוספים. מי שבעניין, מוזמן לכתוב לי, אנחנו נשמח ☺

סוקולנטים חדשים בדרך...

ועכשיו, כמו בכל בר מצווה תקנית, מגיע שלב הקרדיטים והתודות...

תודה למקס הקטן שמצא אותי, תודה לקשת שהביאתנו עד הלום, תודה ליניב שמשתף פעולה עם כל השגעונות שלי, תודה לחברים שמוצאים כלוב של ציפורים וישר חושבים עלי (עופר, במיוחד לך, תודה על הכלוב שמצאת ♥), ותודה על זה שיש לי את היכולת לצבוע את הסביבה שלי בצבעים שמחים.

תודה גם לכם, שאתם קוראים ומגיבים פה, נתראה רק בשמחות ♥

נ.ב. אבל חשוב יותר מכל הפוסט למעלה -

אם כבר הזכרנו חתולים, אז עכשיו קיץ. וחם. והם צמאים. מאוד צמאים. וחתולים יכולים למות מהתייבשות. ובכל קיץ הרבה מהם מתים מהתייבשות...

אז בבקשה, מי שיכול, שימו קערה עם מים טריים בחצר בכל יום, זה יגזול מכם שתי דקות בדיוק... הם יודו לכם, וגם אני ♥

חג שמח!!

9 תגובות :

inbal weisman אמר/ה...

איזה יופי שהצטרפתם למשפחת חובבי הסוקו!
אני רואה מכאן שאין לך צורית לוהבת. לנביטה היא צריכה תנאי צל אבל כשהיא גדלה ונמצאת בחצי צל העלים מאדימים. אם תרצי עלה להנבטה תגידי. אני אשמח לעלה הנבטה של הסגול הה.

מיכל קנבל אמר/ה...

וואוו, מקסים וכל כך צבעוני! מתה על התחביבים החדשים שלך , כל פעם מחדש!!!!

Unknown אמר/ה...

אם בא לך להגיע להוד השרון וגם לקבל הדרכה מחובב קקטוסים וסוקולנטים מושבע , אבא שלי תמיד ישמח
ואת מוזמנת ליצור איתי קשר
מאיה

עננת אמר/ה...

איזה יופי של תחביב חדש!
אין על סוקולנטים. טוב, נו, וגם על חתולים ;)

nuly6m אמר/ה...

ומה עם תמונה של כוכב הפוסט- החתולון? :)

איריס יניב אמר/ה...

פוסט שמח וצבעוני. תחביב נהדר ומרגיע (גם גידול הסוקולנטים וגם יצירת הצבעוניות)

yaelel אמר/ה...

תודה רבה לכולן!
ומאיה - זה יכול להיות רעיון מעולה! תודה רבה! איך יוצרים קשר?
שיהיה לכולנו חג שמח ♥

טובה דורי מכרכור אמר/ה...

היי יעל מאיפה את??

yaelel אמר/ה...

הי טובה, אני מראשל"צ 😊