יום שני, 23 באוגוסט 2010

שאני אשפץ...?

בתקופה האחרונה נתקפתי בקדחת שיפוצים. בערך כל מה שנקרה בדרכי, שופץ, ומי שעבר לידי, די נזהר, בעיקר מהחשש פן אשפץ גם אותו. זה התחיל במדפי איקאה שנרכשו לסטודיו, והגיעו בצורת עץ בסיסי ללא שום צבע או לכה והיו, איך לומר בעדינות, די חסרי חיים. ריחמתי עליהם, וגם קצת עלי, שהרי אצטרך לראות אותם יום יום ואצטרך גם לאהוב אותם, אז החלטתי לצבוע אותם בירוק תפוח עליז, ואני חושבת שהם בהחלט נראים הרבה יותר טוב כך.

אחר כך הגיע תורה של שידת מגירות חביבה שראתה ימים טובים יותר לפני שהגיעה לידי. היה ברור לשתינו שהיא לא תישאר כך ושיש לעשות משהו עם המראה שלה. בטיפול קצר שכלל שיוף, צביעה מחודשת ולכה בגוון צהבהב עתיק, היא קיבלה מראה חדש, יפה יותר לטעמי. כל שנשאר היה לרכוש עבורה ידיות חדשות שיתאימו למראה החדש. בשיטוט קצר ברחוב הידיות והפירזול איפהשהו בדרום תל אביב נמצאו הידיות המתאימות, והמראה החדש הושלם.



בהמשך, רכשתי ארון כלים מקסים ביד2, בעיקר כי הוא היה יפה. טוב, אם להודות על האמת, הוא לא היה ממש יפה. הוא עמד לו עשר שנים בבית שלא ממש ראה את היחוד שלו ודי הזניח אותו מבחינת צבע, אבל אני זיהיתי מיד את הפוטנציאל ואצתי רצתי לרוכשו. אחרי טיפול שכלל ניקוי, שיוף וצביעה בצבע מרענן, הארון כמו נולד מחדש. והוא מקסים, ואי אפשר להתעלם ממנו. אפילו חמתי שתחיה, כשראתה אותו לראשונה ולא ידעה שאני אחראית לצבע (ואנחנו כנראה גם לא נגלה לה...) אמרה : "איזה ארון יפה, רק חבל שהוא כחול. איפה תשימו אותו?" במרתף, ענינו. "אה", אמרה שתחיה, "במרתף זה בסדר"...
אז אני כאן, תובעת את עלבונו ורוצה להגיד שמי שלא רוצה שלא יסתכל. אני אוהבת אותו והוא ממוקם בסטודיו שלי כדי שאוכל לראותו כל הזמן.


וכדי שלא ישעמם לארון הכלים בסטודיו, רכשתי עבורו חברה, כוננית מדפים יפה מעץ מלא בצבע שמנת, שעברה אצלי תהליך הפוך. למעשה, יישנתי אותה, בעיקר על ידי שיוף ומשחק עם שני גווני צבע עיקריים - כחול ים ושמנת. היא יצאה משופשפת להפליא ונראית כאילו היא עתיקה למרות שהיא ממש לא כזו.


אח"כ הגיע תורם של שני כסאות הבר לעבור שיפוץ. הצבע כבר לא היה משהו (הגיל, הגיל...), וגם המודה קצת השתנתה מאז שייצרו אותם. אז החלטתי לרענן אותם ברגליים בגוון שמנת עדין עם שיופים קלים למראה משומש משהו, ובמושב בגוון אגוז בוהק.


הבא בתור היה שולחן כתיבה מקסים שרכשתי, שוב ביד2, רק מה, הוא היה צבוע בגוונים מכוערים להפליא. משהו בין צבעי מלחמה לצבעי הסוואה. טעם, כנראה, לא היה הצד החזק של בעליו הקודמים, ולכן הוא היה צבוע בגוונים של ירוק חאקי וצהוב מזעזע שלא ממש עשו חשק לשבת ולכתוב עליו משהו. כמובן שהתעלמתי מצבעי האזהרה האלה והחלטתי לרכוש את השולחן בכל זאת. שעות ספורות לאחר הגעתו אלינו הוא נצבע בצבע שמנת בהיר ועדין, תואם לשאר הרהיטים בחדר המיועד.


על הדרך, שיפצתי גם מקצע עתיק של נגרים שאבי רכש עבורי בשוק הפשפשים כיוון שהוא מכיר את אהבתי לחפצים עתיקים. כמה עתיקים? מסתבר שבמקרה הספציפי הזה, מאודדדד עתיקים. גיגלתי קצת כדי למצוא את מקורו של המקצע לפי החותמת שמוטבעת בו (Joh. Weiss & Sohn, Wien (Österreich), וגיליתי להפתעתי שהוא יוצר בוינה, אוסטריה בין השנים 1820-1860.
אגב, הסכין קיימת, והמקצע שמיש לחלוטין.
כרגע על הפרק יש עוד כמה משתפצים פוטנציאלים, שרק מחכים שאתפנה אליהם וגם יומם יגיע. התוכניות לתקופת החופשות מהחגים הבאים עלינו לטובה ארוכות כאורך הגלות, אבל הסיפוק שבתוצאה נותן את המוטיבציה והכיף שבעשייה הזו.

קדחת השיפוצים היא אחת המחלות הטובות ביותר שאפשר להעלות על הדעת, והלוואי ויכולתי לתקן את כל עוולות העולם הזה במכונת שיוף וקצת צבע...
עד השיפוץ הבא,
יעל.


29 תגובות :

Miri אמר/ה...

ואו איזה קדחת מוצלחת!
אהבתי מאוד את השידה ואת השולחן כתיבה. הוא מגניב!

ליאת אמר/ה...

וואו!! אחלה שיפוצים, הכל יצא מקסים!!

קשת זאבי אמר/ה...

אני כ"כ מקנאה באנשים עם מרץ וחריצות כמו שלך.
אלי מתגלגלים המון המון רהיטים שווים ואני פשוט מעבירה אותם הלאה, כי אין לי חשק להתחיל לשייף. כל הכבוד לך! והתוצאה- יפייפיה!

Big Mook Craft אמר/ה...

אני קוראת את הרשומה הזאת בקינאה גדולה אבל גם עם אצבעות מלוכלכות מצבע כי אני בעיצומו של שיפוץ שליישית שולחנות קטנים, אראה בקרוב בבלוג. עם זאת אני משוכנעת שאני משתמשת בצבעים הלא נכונים. אשמח אם תוכלי להרחיב בבלוג קצת על סוג הצבע והטכניקות והשלבים, זה מאד יעזור למי שרוצה להיכנס לתחום הזה אבל לא ממש יודע.....תודה! זהר

יפעת אמר/ה...

אלופפפפפפפפפפפפפפפפפפפפפפפה.
פשוט נהדר.
אין כמו חפצים עם אישיות ופז"מ שמגיעים לידיים הנכונות.
חיבוקים
קינשסה

טלי אמר/ה...

מקסיםםם!!
כל הכבוד!
הכי אהבתי את ארון הכלים
משהו...

לימונדה אמר/ה...

ווווווואהו... איזה שיפוץ.
בכמה קנית את הריהוטים? כי מצאתי אתר שבעליו מצאו רהיטים ברחוב ומוכרים אותם במאות שקלים (מוגזם לכל הדעות לאור מצבם)

יפה אמר/ה...

אין מה לאמר, יש לך את זה.

יעל אמר/ה...

תודה, תודה לכולן על המחמאות והפירגון, וכמה תשובות:
זהר - אני משתמשת אך ורק בצבעים על בסיס מים. בשום פנים ואופן לא בצבעים על בסיס שמן וזה מכמה סיבות, בקצרה - נוחות העבודה איתם, אלו צבעים "ירוקים", אינם רעילים (כל עוד לא שותים אותם..), קל לנקות אותם. אני משתמשת גם בלכה על בסיס מים. היא יותר יקרה, אך אין מה להשוות. לגבי הטכניקות השונות, יש מלא, אשמח לפרט במייל ולעזור ככל שניתן.
לימונדה - איזה אתר מצאת? כשמשעמם לי וחסר לי משהו לשפץ, אני מחפשת ביד2, והמחירים לעיתים מציאה הזויה (השידה למשל עלתה לי 50 ש"ח..), ולעיתים גם מאות ש"ח (ארון הכלים 800 ש"ח, אך בהחלט שווה כי ארון כלים זהה בגודלו עולה כ-8,000 ש"ח. חיפשתי הרבה).
אם יש עוד שאלות, אשמח לענות במייל.
תודה שוב לכולן.

יעל.קיפודים אמר/ה...

יו... כמה דברים בפוסט אחד. על מה להגיב קודם? הירוק תפוח מהמם - וכעת אני מבינה את מתקפת הצהוב/ירוק תפוח שישבה לידי בסדנא שהסתיימה לפני שעה קלה... (היה מאוד כיף לשבת לידך!) ארון הכלים הכחול יפהפה - ממש יפה מדי בשביל להתחבא במרתף :-)
השולחן נהדר, ובכלל הכל נראה צבוע כמו שצריך... וכל הכבוד על ההספקים!

אנונימי אמר/ה...

יעלי יקירתי..

הכל טוב ויפה
(מדהים ומשגע- אם ארצה להיות מדוייקת יותר),
אבל שאלתי היא האם היש מצב להסבה,
דהיינו לשיפוץ בני אנוש?
חשבתי להוסיף לעצמי איזה 2-3 ס"מ
ואם תוכלי לשפשף ממני צלוליטיס ו...
איזה 2-3 ק"ג (אבל לא עם נייר זכוכית. שמעתי שזה מגרד...)
אשמח לשלם כל תשלום!

אוהבת המון,
פנינה

ד"א - הארון תכלת פשוט מ-ה-מ-ם ושאלתי היא האם אפשר באמת להזמין, תמורת תשלום כמובן, ריהוט משופץ? יש לי עבורך הצעה הצעתית. נשתמע בעניין :-)

wintam אמר/ה...

איזה הספק! ואיזה יופי של עבודה! וכמה קנאה עורר בי המשפט "שעות ספורות לאחר הגעתו אלינו הוא נצבע בצבע שמנת בהיר ועדין"... בתור דחיינית כפייתית זה פשוט הולך לגרום לי נדודי שינה קשים!
ואגב, הירוק תפוח פשוט הורסססססססססססס!

Unknown אמר/ה...

כל הרהיטים מדהימים.
השידה הכחולה מהממת!! אין דברים כאלה.
ואני אהבתי את כולם!
גם אני מחפשת ביד 2 לא מוצאת כלום.. כנראה שכבר קנית הכל פחחחחחחחחחח....

מימס mimms אמר/ה...

מבינה למה כולם "נזהרים" ממך :o))
כל מה ששיפצת מדהים !!
באמת אהבתי הכל. מצטרפת לבקשה של זוהר
לגבי הטכניקה והשלבים קצת יותר בפרוט.

giraffe2 אמר/ה...

ואוו מאיפה מתחילים .. איזה פוסט עמוס שיפוצים
מדליקים הכל כל כך יפה את פשוט אלופה כל רהיט הפך לאוצר

פ.ג אמר/ה...

יעלי המוכשרת,
בזמן שאני רק חושבת (לפחות 3 חודשים) איך אסיים שיפוץ קטן של 3 כסאות גמדיים- את כבר סיימת לשפץ רהיטים שיכולים לאכלס בית שלם.
שוב את מוכיחה לכולנו ש... אין אין אין חגיגה בלי בלי עבודה
שלך,
פ.ג

mekoopelet אמר/ה...

טוב, מאחר ושיפצת מלא רהיטים אני לא אגיב על כל אחד בנפרד אלא אסתפק בכך שכל אחד ואחד מהם יכול לבוא (אם הוא רוצה, כמובן) להשתכן בביתי, הייתי ממש ממש שמחה לארח אותו לפרק זמן ארוך מאוד.
הכל מקסים, מקסים, מקסים.

wantootree אמר/ה...

הסתפרתי

wantootree אמר/ה...

עכשיו כשהפוני לא מסתיר לי בעיניים ואני רוצה לציין שהתוצאות יפהפיות.
מייקי מתה לבוא לביקור :-)

gallish אמר/ה...

כמה יופי בפוסט אחד!!! הכל כל כך יפה , ממש!!! הכי הכי אהבתי את השידה, לא מאמינה שהיא עלתה 50 ש"ח...
איזה כיף :-)

Sweet Miss Pudding אמר/ה...

וואו ממש מהממם! את עושה יופי של דברים

Liat Varsano אמר/ה...

ליגה.
פשוט מהמם.

Dafi אמר/ה...

יעל, כל עבודה יפה מקודמתה. ולא רק בפוסט הזה אלא בכל הבלוג. אני רוצה ללמוד ממך הכל! המקצע ההיסטורי שמצאת מדהים!

מיכל פלד אמר/ה...

WOW
כמה יפה
הכללללל
לא יודעת מה קודם
והמרץ שלך לכזו כמות - לא פחות מדהים
מתה כבר שנמצא זמן שתינו לבוקר יצירה משותף

אנונימי אמר/ה...

אני מתפעלת!!!! יודעת כמה עבודת השיוף היא קשה, וממש משתהה נוכח ההעבודה הרבה שהשקעת בשיפוץ כל הרהיטים הללו! ווווואו.

כל הכבוד - המשיכי - כי התוצרים - מהממממים:-]

בוליפלג

עידו שם טוב אמר/ה...

הארון ממש יפה!!
והשידה...
איזה שיפוץ יפה!
wow!

אנונימי אמר/ה...

וואוווו מדהיייים הכל! זה עושה לי חשק רק ליצור בלי הפסקה! התאהבתי מחדש בכל מתכון שהעלית! אתר מדהים (וצדקת לגבי השולחן..😁😂 איזו זוועה), יש לך טעם מדהים נותנת רק השראה לעיצובים הבאים..🤗

אנונימי אמר/ה...

הכל מדהים! יוצר חשק ליצור! הרסת אותי עם הקטע של השולחן... הוא היה זוועה מוחלטת...😁😂 הכל יצא ממש יפה.. מתאהב/ת בכל מתכון מחדש...

יעל אמר/ה...

תודה רבה, לא יודעת מי את/ה, אבל שימחת אותי :)