יום ראשון, 2 באוקטובר 2011

ויוה אספניה

"יעלי, רוצה לקפוץ לספרד?" שואל הספונטני כבדרך אגב לפני כארבעה שבועות בעודי מתקלחת לאחר יום עבודה מפרך בסטודיו לקראת היום הפתוח שערכתי.

"ברור", השבתי,  "רק אסיים להתקלח, אארגן את הילדים ונקפוץ לספרד".

"לא צריך להילחץ" השיב הספונטני, "הטיסה בעוד שלושה ימים"... שלושה ימים, ברור.. מילמלתי לעצמי..

"אין מצב" השבתי.
יש לי סדנאות, יש לי הכנות מטורפות ליריד, אין מצב, פסקתי.

חצי שעה לאחר מכן, הסדנאות נדחו, וישבתי כמו גדולה להכין רשימות ומטלות לשלושת הימים הקרובים כדי לסיים את ההכנות ליריד (חסרת חוט שדרה שכמותי...).

באופן מפתיע ביותר, סיימתי הכל. היו שלושה ימים מטורפים, אבל סיימתי הכל כולל כתיבת פוסט תזכורת עם פרסום מתוזמן אוטומטית, ואפילו, ובזה אני ממש גאה בעצמי, תפרתי כיסויים יפים לדרכונים שלנו (ואשמח לצלם הדרכה אם יש ביקוש), שגרמו אפילו לזעופות הפנים שם בביקורת הגבולות להחמיא ולחייך (או שאולי היתה זו עווית לא רצונית, ואני, מרוב שהייתי גאה בעצמי חשבתי שזה חיוך...).

מי מנחש איזה מהם שלי?

וכך, שלושה ימים אחרי השיחה ההיא, נסענו לשדה התעופה, על טפינו ומזוודותינו, מצויידים בשלושת רבעי בית בלבד מכיוון שלרבע שנותר לא נשאר מקום במזוודות, ולכן נאלצנו לוותר עליו ולהשאירו בבית.

ברצלונה, היר ווי קאם!!

והגענו. התמקמנו בדירה ששכרנו מראש (ערב לפני עדיין עונה להגדרה "מראש", נכון?), שלוש דקות הליכה מכיכר קטלוניה, בלב ליבו של הרובע הגותי מלא הקסם במבנים ובסמטאות הצרות והיפות שבו, ובכל זאת, עדיין ברחוב שקט עד מאוד.

את בוקר יום שני התחלנו בנסיעה לכיכר לה-גלוריה מכיוון שרציתי לבקר בשוק הפשפשים המקומי שפתוח בימים הזוגיים בשבוע. במקום ישנם כמה שווקים שנוגעים-לא נוגעים זה בזה, ובכל אחד מהם יש פריטים מתחום שונה. יש שוק בגדים, שוק מוצרים לבית ולגינה ושוק פשפשים ע-נ-ק.

כחובבת שווקי פשפשים כמובן שהתלהבתי בהתחלה מהמראה, אך מהר מאוד התברר לי שמדובר בג'אנק יותר מאשר במציאות, ולא מצאתי אפילו פריט אחד שראוי להירכש בכלל, ותאמינו לי שהבעיה היא לא בי...

האמת היא שדי התאכזבתי, במיוחד לאחר הביקור בשוק הפשפשים באמסטרדם, שם, אם לא הייתה בעיית המשקל העודף (של המזוודות, לא שלי...), הייתי קונה דוכנים שלמים...

השידה משמאל חביבה, אבל לא נראה לי שהיו נותנים לי להעלות למטוס...

אחר הצהריים טיילנו בשדרת הרמבלה שיוצאת כעורק מכיכר קטלוניה, 5 דקות הליכה מהדירה ששכרנו. בשעות אחר הצהריים והערב, שדרת הרמבלה מלאה בהודים מצפצפים שדי עושים חור בראש עם הצפצופים המעצבנים של הצפצפות שהם מוכרים. מלבדם יש בשדרה אומני רחוב והרבה דוכנים של מזכרות, תמונות, גלידות, ואפילו דוכן אחד שמוכר חיות קטנות כמו אוגרים וצבים שנמכרים במחיר של 80 יורו לאחד. מיד חשבתי על עובדיה, הצב שהזדמן לביתנו וחי חיי נוחות ומנעמים. לו רק היה יודע כמה הוא שווה...
  

בקצה השני של שדרת הרמבלה נמצאת כיכר קולומבוס שמעברה השני נמצא הנמל, איזור יפה ונעים כשלעצמו לסיור רגלי אחר הצהריים. מי שרוצה, יכול לצאת להפלגה ביאכטות בסגנון שהיה פעם בטבריה (ואולי עוד יש...?).
  

את היום השלישי התחלנו בסיור רגלי ברובע הגותי. אין ספק שיש קסם רב בסמטאות הרובע הגותי, קסם שבא לביטוי אפילו בדמויות שמאכלסות אותו, החל בקבצנים וכלה באומני הרחוב שבו. החנויות ציוריות, ולמי שעוסקת בחריזה (לא של מילים... J ) זה בהחלט המקום. ספרתי לפחות 6 חנויות שמתמחות באביזרים,מוצרים ושלל של חרוזים לתכשיטים.

למי שמחפשת בדים - ברצלונה, וספרד בכלל, זה ממש לא המקום. נכנסתי לכל חנות בדים שנקרתה בדרכי, ונוכחתי לדעת שני דברים - מבחר הבדים בספרד דל ביותר, אפילו לעומת נחלת בנימין (כן, כן, לא יאמן, אבל ממש נכון), ומחירי הבדים הם על הגבול שבין הזוי ללא אמיתי. מטר בד כותנה פשוט נמכר בטווח המחירים שבין 15-18 יורו. אותם בדים ואף יותר יפים מהם נמכרים בחנויות אינטרנטיות בחו"ל במחיר של 8-9 דולר, ובשוק באמסטרדם במחיר של 3.5 - 5 יורו למטר).
  
בועות של קסם ברובע הגותי

מסמטאות הרובע הגותי יצאנו לשדרת הרמבלה (כן, ההיא מאתמול אחה"צ) שתוחמת אותו במטרה להגיע לשוק לה-בוקריה הנמצא במרכזה ופועל בשעות היום.

שוק לה בוקריה הוא שוק מקורה, ססגוני ומרהיב, בו ניתן למצוא שפע של דוכני מזון, פירות, ירקות, ממתקים, בשרים, דגים, גבינות ומוצרי מאפה במגוון לא נתפס כמעט.



 
בקצה השוק, בפינה רגועה יחסית, מצאנו אפילו את הדוכן הזה:
  

אגב, בקצהו השני של הרובע הגותי, בצד של הקתדרלה, ישנו שוק מקורה נוסף שדומה מאוד לשוק לה-בוקריה, והוא פחות עמוס ופחות תיירותי. השוק נקרא שוק סנטה קתרינה.

את שעות אחר הצהריים בילינו בנסיעה מייגעת (לנו, לא לצאצאים) באוטובוס התיירים ברחבי ברצלונה, ואת הערב סיימנו בכיכר אספניה בה יש מעלית שקופה שמובילה למעלה אל רחבת תצפית הנמצאת בראש בניין הקניון שבמרכז הכיכר. הנוף מרהיב והאויר משכר חושים (עד שעובר לידך ספרדי מעשן ומזכיר לך את המציאות...).

עייפים אך מרוצים חזרנו בשעת ערב מאוחרת לדירתנו החביבה בכיכר קטסטרופה (כך קראו לה הילדים שלא ידעו את קטלוניה... J ), מוכנים ליציאה לכיוון הפירנאים בבוקר השכם (טוב, נו בעשר...).

את החוויות מהפירנאים אכתוב בפוסט נפרד, אך לפני סיום הפוסט הזה, יש לי כמה המלצות למי שמתכוון לצאת לטיול דומה עם ילדים:

    1. השאירו את הילדים אצל סבא וסבתא   (לא, לא טוב, טיפ מעולה אבל שייך לטיול
        אחר, למחוק...).
  1. הזמינו/שכרו דירה מאובזרת בה יוכלו הילדים להרגיש חופשי, יותר מאשר בחדר במלון לפחות, ובה תוכלו להכין להם את האוכל האהוב עליהם ושאר דברים אליהם הם רגילים בבית. למי שירצה המלצות על הדירה בה אנחנו היינו, אשמח לתת פרטים.
  2. הביאו עמכם פאזלים, משחקים, ספרים, כלי כתיבה וציור. אנחנו לקחנו את הערכה שתפרתי בסדנא של שרון רותם, ואני ממליצה עליה בחום רב. היא מעולה לנסיעות, למטוס ובכלל.
  3. בברצלונה לפחות, השתמשו במוניות כדי להגיע ממקום למקום. זה לא יקר בכלל וחוסך טרטור של אוטובוסים.
  4. אוטובוס התיירים - אטרקציה לילדים, בייחוד אם יושבים בגג, אבל ניג'וס מייגע להורים. העלות ליומיים יקרה מאוד למשפחה, אבל ההנאה שלהם שווה את זה.
  5. ע-ג-ל-ה !! המצאה יקרה, בחיי. למרות שפרק העגלות בחיינו הסתיים מזמן, היה ברור שלטיול לוקחים עגלה, בעיקר בשל ההליכה המרובה ברגל שצפויה לנו, אך גם לזמנים של ענייני הבירוקרטיה בשדה התעופה (כרטוס, ביקורת דרכונים וכו') שדורשים עמידה בתורים ארוכים, ויכולים להיות מתישים עבור הילדים.

    כמובן שאם הילד שלכם בן 16 זה יראה קצת מוזר אם תלכו עם עגלה, אך נראה לי שעד גיל 4 פלוס מינוס (גיל שבו כבר ממש לא משתמשים בעגלה בבית), העגלה תהיה הצלה גדולה ברגעים מסויימים בטיול.
  6. בהמשך ישיר לעגלה - כריות לראש לנסיעה (לנו יש את אלה של כריתי), ושמיכה קלילה.
  7. שקיות להקאות בלתי צפויות (ולא, אתם לא רוצים פירוט, נכון?).
  8.  אם כבר נמצאים בברצלונה, אז לפרגן לאבא משחק כדורגל באיצטדיון המקומי. גם הוא ילד, לא?
לסיום, טיפ נוסף, שלא קשור לנסיעה עם ילדים (או בעל, אלא אם הוא דובר ספרדית...) הוא לעשות מנוי לערוץ ויוה ולהתחיל לראות טלנובלות בספרדית. העובדה שלא ראיתי אפילו לא טלנובלה ספרדית אחת בחיי עלתה לי בתסכול רב לנוכח העובדה הכואבת של חוסר ידיעה/הבנה/שימוש בשפה האנגלית ע"י הספרדים. למצוא ספרדי דובר אנגלית זה בערך כמו למצוא שושן בין חוחים או מחט בערימת שחת, ותאמינו לי שזה מתסכל קשות.

אז למי שמתכונן עכשיו לטיול חגים בספרד (מיכל, ויקי...) או בכל מקום אחר, וגם למי שנשאר פה איתי, תהנו ותבלו מחופשות החגים.

עד הפוסט הבא,
אולה,
יעל.

31 תגובות :

ויטרינה אמר/ה...

איזה פוסט כייפי. אני הייתי ביוני בברצלונה וקראתי בשקיקה כל מילה . אומנם לא עם הילדים , אני אימצתי את ההמלצה שלך לפני שמחקת אותה ושמחתי על כך מאוד אבל הצבעים, האנשים, הניחוחות - איזה כיף...וכן,גם אני התאכזבתי מאוד משוק הפשפשים וחוצ מסיכות ביטלס לגדולה שבתי בידיים ריקות לשמחתו של בן הזוג שעוד בטראומה מהסכבות מאסטרדם...
שנה טובה יקירה.

mekoopelet אמר/ה...

וואו, נשמע חלומי, איזה נהדר שנסעתם עם הילדים, ותודה על כל הטיפים הנהדרים, גלגלי המוח שלי בהחלט מתחילים לזוז, מעניין מה יגיד על זה ה"לא ספונטני בכלל" שלי.

סיגל בן נון אמר/ה...

איזה כייף של פוסט, יעלי!
וסחתיין על הספונטני שלך!

יופי של צילומים!

נשיקות

סיגל

אנונימי אמר/ה...

הי יעל
ברצלונה אכן מקסימה! והכיסויים לדרכון מקסימים! תוכלי להעלות לפוסט איך עושים? וגם, אשמח לקבל פרטי התקשרות של הדירה בה לנתם.
מיכל

חתולי8 אמר/ה...

פוסט כייפי! איזה יופי של ספונטניות!

ציפי לוין אמר/ה...

הי יעל.כשהיינו בברצלנוה שמרנו על טיפ 1 המקורי....עברנו את שאתם עברתם רק במהירות וחופשיות יתר.טיילנו המון ברגל,לא הייתי בשוק, אבל כן הייתי בשוק מהמחירים המטורפים.ברצלונה יקרה פחד! כל הכבוד על הספונטניות,אצלי היא כנראה בחופש. שתהיה שנה מקסימה ביותר,ותמשיכו עם הספונטניות-זה בריאות!

אנונימי אמר/ה...

איזה יופי של ספונטניות !
בספרד לא הייתי... וזה נשמע פשוט כיף גדול !
Smadar - LoolaB

WiKi אמר/ה...

תודה :) התמונות מהממות וקראתי בשקיקה. מחכה בקוצר רוח לפוסט על הפירנאים.

סיון אמר/ה...

אשמח לקבל הדרכה לתפירת כיסוי לדרכונים...

סיגי אופיר(הכלים של סיגי) אמר/ה...

אכן כמו שכתבת ברצלונה מדהימה.היה כייף לקרוא ולהיזכר בטיול המדהים שעשינו (ללא ילדים) בברצלונה. שנה נפלא!

יעל אמר/ה...

לילך -חחח... מצטרפת לטיול בנות באמסטרדם?
דורית - תביאי את הלא ספונטני שלך לשיחה עם הספונטני שלי.. שבועיים וחצי הוא בארץ וכבר מגרד לו שוב..
סיגל - תודה רבה, ושתהיה לך אחלה שנה!
מיכל - אשמח לתת לך פרטים של הדירה, כולל תמונות, רק עדיף במייל. שלחי אלי מייל ואחזור אלייך - yaelel@intr.net.il
חתולי - תודה רבה ושנה טובה!
ציפי - חחח... בפעם הבאה נשאיר אותם אצלך? שתהיה לך שנה מקסימה!
סמדר, ויקי, סיגי - תודה רבה! שתהיה לכן שנה קסומה עם המון טיולים שווים!
סיון - אפרסם פוסט עם הסברים מדוייקים לתפירת כיסויים לדרכון בהמשך.

יעל יניב אמר/ה...

ספונטניות במיטבה ואין על ברצלונה בטעמים, בריחות ובמראות

שתהיה לכם שנה של הספקים, יצירה וספונטניות נפלאה שכזו

Dafi אמר/ה...

איזה כיף של טיול! עשית לי חשק לנסוע לשם שוב(: הדרכונים מקסימים, בייחוד הורוד שמשתלב יופי עם הרקע של הבלוג...

יעל.קיפודים אמר/ה...

סחתיין על הספונטניות!
(כל הגבסים כבר ירדו, אני מבינה...).
מכיוון שלפני שלושה חודשים הייתי בברצלונה אך לא צילמתי אף תמונה - שמחתי במיוחד!
(ומה עם פארק גואל? לילדים זה לא גן עדן?)

צרויה אמר/ה...

איזה כיף! סחתיין על הספונטניות! כמה כיף לכם... נשמע שעשיתם חיים! מקוה שהצלחת לחדש קצת כוחות. נראית לי דרך נהדרת לפתוח את השנה :-)

אנונימי אמר/ה...

גרמת לי לחייך על הבוקר. ברצלונה מחכה לי בסוף החודש (כן זאת אני מיכל מהסוגריים), ואפילו בלי הילדים. לוקחת את כל ההמלצות שלך ואפילו כיסוי לדרכון (מעניין מאיפה :)) ומה עם אמסטרדם??? תודה מיכל

אנונימי אמר/ה...

סחטיין איזה אומץ :)
אני לאילת לא הסכמתי לנסוע שבוע לפני המכירה שלי חחחחחחח
לקרוא את הסיפורים כמו שאת כותבת אותם זה בטוח הכי טוב! קרעת אותי!
תמונות מהממות!
התגעגעתי.. שנה טובה! לילך

שרון רותם אמר/ה...

איזה כיף לפתוח שבוע (ושנה) עם כזה פוסט כייפי.
בברצלונה טרם הייתי והפוסט שלך בהחלט מעורר את החשק. (בדים אני כבר אמצא מקומות אחרים לקנות כנראה :-)).
היה לי כיף לקרא גם על השימוש בקיט היצירה.
סחטיין על הספונטניות, אני חלשה בזה.
שתהיה לכם שנה נפלאה עם עוד הרבה בילויים ספונטנים או מתוכננים.

יעל אמר/ה...

יעל, דפי - תודה רבה! שתהיה לכן שנה רוויות חוויות טובות.
יעל הקיפודה - היינו גם בפארק גואל, רק שהתמונות כרגע בחזקת בנות ערובה בידי הוירוס שהשתלט על המחשב שלי... אני מקווה שיצילו לי את המחשב כי אחרת גם פוסט הפירנאים מוטל בספק... (הפוסט הזה נכתב טרם ההשתלטות העויינת.. ☺).
צרויה - תודה רבה! שתהיה לך שנה קסומה.
מיכל יקירתי - שתהיה לך נסיעה כייפית, ויופי לך בדילוג על סעיף 1.. ♥
לילך - חחח... מצחיקה אחת, אילת? מה עם באר יעקב? חייבות להיפגשששש כבר ♥♥
שרון - תודה רבה! והקיט שלך? משו-משו! עמד במבחני אוטו-טיסה-בית. ממליצה בחום בכל בית. תודה לך.

רחלי גזית אמר/ה...

סחטיין על הספונטניות. אנחנו כבר 4 שנים מדברים על ליסוע לאנשהו רק שנינו... 4 שנים !

אנונימי אמר/ה...

איזו התחלה של שנה! ספונטית וכייפית..אח, כמה שאהבתי את ברצלונה. הייתי רוצה לחזור לשם!

הדרכונים מקסימים.. ואני בספק אם לא העלו חיוך :)

שתהיה לך שנה נפלאה וספונטית, מלאת יצירה והשראה והמון המון בריאות :)

נשיקות, מירה

יעל - קונדסונים אמר/ה...

וואהו. איזו מלכה (: אחלה ספונטניות (:

ורד והדס אמר/ה...

ברצלונה המקסימה...מזמן לא ביקרתי בה, בהחלט עושה חשק לשוב ולבקר בעיר המדהימה הזאת, עיר ללא הפסקה, שיש בה הכל מכל. כל הכבוד על ההתארגנות המהירה והכיסויים היפים. ו...כמובן נהנתי לקרוא, פוסט מדליק ומצחיק.

יעל אמר/ה...

רחלי - לתת לך קישור לאתרים המתאימים? אפשר להזמין בפנטומימה, לא צריך לדבר...☺ תרגישי טוב ושתהיה לך שנה נפלאה!
מירה - תודה על הכל, ואני יודעת שמחכה לי הפתעה ממך... אחותך ואני מתפספסות כל פעם, אבל בעצם הידיעה שמחכה לי משהו ממך כיף גדול הוא לי. תודה ♥.
יעלי - תודה!
ורד - תודה רבה, איזה כיף לי שנהנית. שנה טובה!

שולי אמר/ה...

איזה יופי של תמונות ופוסט מעניין. אהבתי את הספונטניות שתמיד תבלו ותהנו ביחד.
שנה טובה
שולי
SHOULYZHO1

דנא אמר/ה...

איזה יופי! אנחנו וטפינו היינו לפני 3 שנים האיש היה בטראומה בערך חצי שנה מכמות השופינג שיכולה לעשות ילדה אחת בת 14. נשמע שהיה לכם כיף גדול וסחתיין על הספונטניות.

אנונימי אמר/ה...

כ"כ צחקתי מהתיאורים שלך!

ויש לי תחושה שהבעלים הם עם יותר ספונטני מאיתנו (מעניין למה?....)

שנה טובה ומבורכת, עם הרבה טיולים
(את נוסעת, ואנחנו נהנים בלי לעבור בנתב"ג.... טוב, מודה הייתי שם בקיץ...)

דליה ב

הגר עופרי אמר/ה...

כיף של פוסט ! תודה על השיתוף בצורה כל כך צבעונית והומוריסטית :-)

יעל אמר/ה...

שולי - תודה רבה, ושנה טובה גם לך ולמשפחתך!
ריבי - אני לא מצאתי שום דבר מעניין שם חוץ מקופסת עוגיות אחת מפח... הטעם של הספרדים לא משהו בכלל...
דליה - תודה רבה, התגעגעתי ☺. שתהיה לך שנה מופלאה, שנת בריאות ואושר.
הגר - תודה רבה, לעונג לי.. ☺♥

טושטוש אמר/ה...

איזה ספונטניות!!!
כל הכבוד לכם...

ותמונות מקסימות

Meital אמר/ה...

איזה פוסט ססגוני :):) מויי כיף!!
במבט ראשון ניחשתי שהורוד שלך אבל.... מממ... טוב, או הורוד או האדום :)
הטיול נראה נהדר והתמונות מקסימות וצבעוניות!! הכי כיף ספונטניות :):)

תודה על הטיפים :) ואגב, אני בתור נערה ראיתי כמה סדרות בודדות בספרדית, ואני לא אגיד שאני יכולה לדבר שוטף, אבל יש לי אוצר מילים לא קטן ואני די יכולה להבין את כיוון השיחה :):)
ואם זה לא היה ספונטני - היית יכולה פשוט לעשות קורס בסיסי בספרדית, נשמע לי כיף אמיתי :)

גמר חתימה טובה!